Domov Cenník Kontakt
 
  SLUŽBY CENNÍK PRÁCE KONTAKT
       
Akcia na tento týždeň
 

Ponuka

Centrálne zamykania

Cúvacie senzory

Handsfree sady

Tempomaty

Taxi výbava

Ťažné zariadenia

Registračné pokladne

Ostatné príslušenstvo

Trochu teórie

 

 

 

Slovenský Trabant Klub

 

PATaMAT601

 

Športový masér


  teoria

Autoalarmy
Autoalarmy sú asi najznámejšou a najpoužívanejšou formou zabezpecenia automobilov. Ich úlohou je informovat okolie, alebo priamo majitela (dvojcestné alarmy), že sa s autom deje nieco nekalé.
Disponujú rôznymi snímacmi v základnej alebo doplnkovej výbave, ktoré majú za úlohu okrem otvorenia dverí sledovat aj prípadný pokus o rozbitie skla, vniknutie do interiéru aj cez otvorené okno, pokus o krádež kolesa, ci odtiahnutie auta. Rovnako dokážu automaticky zatváret elektrické onká, ci ovládat rôzne prídavné zariadenia (napríklad nezávislé kúrenie). Vhodnú konfiguráciu pre Vaše auto si zvolte po konzultácií s odborníkom.
Štandardom takmer všetkých autoalarmov je ovládanie centrálneho zamykania súcasne so zapínaním / vypínaním alarmu. Niektoré modely idú v komforte tak daleko, že stací ak sa k svojmu autu priblížite a alarm sa automaticky vypne a odomkne vám dvere. Pri vzdialení sa od auta ho zasa zamkne a zapne alarm.
Autoalarmy sú dôležitou súcastou zabezpecenia automobilov, pretože minimalizujú cas, ktorý je zlodej ochotný venovat krádeži ci vykradnutiu auta. Pre príležitostných zlodejov typu "Príležitost robí zlodeja" casto stací aj jednoduché zariadenie na ich odradenie.
Aby však alarm nerobil viacej starostí vám ako zlodejovi, nedajte sa lahko zlákat kúpou super-lacných alarmov a radšej sa poradte s odborníkom.

 

Imobilizéry

Imobilizér, ako dodatocne montované zabezpecenie, je dnes tamer „vyhynutý druh“ zabezpecovacieho zariadenia. Pred niekolkými rokmi boli montáže imobilizérov velmi casté a populárne avšak dnes takmer všetky nové autá sú už vybavené sériovým imobilizérom z výroby. Preto sa dnes imobilizéry montujú len do niekolko málo nových áut a starých áut.
Imobilizér je elektronické zabezpecovacie zariadenie s primárnou funkciou ochránit auto pred krádežou, nie však pred vykradnutím alebo poškodením. Jeho princípom je prerušenie spravidla troch elektronických obvodov dôležitých pre naštartovanie auta (napríklad zapalovanie, vstrekovacia jednotka, cerpadlo, indukcná cievka...). Majitel auta priložením (alebo priblížením) elektronického klúca okruhy spojí a môže odíst.
Úcinnost imobilizéra je mimoriadne závislá od kvality a rafinovanosti montáže. Všetko závisí od toho ktoré elektronické obvody a hlavne ako sú imobilizérom znefunkcnené. Cím je elektronika v aute jednoduchšia (staršie autá), tým väcšiu profesionalitu montážnika si to vyžaduje. Ak totiž na naštartovanie auta stací natiahnut kábel od batérie k indukcnej cievke a auto roztlacit, imobilizér máte zbytocne. Celkom zaujímavým zariadením je imobilizér pod názvom SKY BRAKE.

 

Automatické zapínanie svetiel

Ovládac svetiel slúži k automatickému zapínaniu obrysových a stretávacích svetiel v zimnom období. Tento model je vhodný do všetkých typov áut. Použitie: Originálny vypínac obrysových a stretávacích svetiel je trvalo nastavený do polohy vypnuté. Zapnutím klúca zapalovania sa rozsvietia obrysové svetlá a po naštartovaní vozidla sa automaticky rozsvietia stretávacie svetlá. Po vypnutí klúca zapalovania zhasnú stretávacie aj obrysové svetlá. Volitelný je aj režim súcastného zapnutia obrysových a stretávacích svetiel po naštartovaní s oneskorením cca 2. sekúnd. Stav svetiel je rovnako ako pri rucnom ovládaní indikovaný kontrolkami na prístrojovej doske. Súcastou výrobku je prepínac "LETO / ZIMA", ktorým nastavujete, ci sa svetlá majú zapínat automaticky, alebo manuálne.


Parkovacie senzory

Parkovací senzor alebo parkovací asistent má za úlohu signalizovat vzdialenost od prekážky pri cúvaní. Je to dobrá pomôcka pri parkovaní, najmä ak máte väcšie auto, alebo je odhad vzdialenosti pri cúvaní nepatrí medzi vaše olympijské disciplíny. Rovnako vás môže upozornit na náhle vzniknutú prekážku ako napríklad dieta, ktoré pribehne za loptou. O tom, že je to pomerne užitocná vec svedcí aj fakt, že viacero automobiliek zacína cúvací senzor montovat sériovo.
Základom cúvacieho senzora sú 4 ultrazvukové snímace namontované do zadného nárazníka. Po zaradení spiatocky na prevodovke sa snímace aktivujú zariadnie zacne signalizovat vzdialenost od najbližšej prekážky. Signalizácia je jednak akustická a podla modelu zariadenia môže byt zároven zobrazovaná aj na displeji alebo LED stlpcom. Vyššie modely poskytujú aj niekolko komfortných funkcií naviac ako napríklad vonkajšiu a vnútornú teplotu, hodinky a podobne.
Staršie modely cúvacích senzorov majú dva ultrazvukové snímace. Tie však nie sú velmi postacujúce, pretože nezachycujú dostatocne citlivo šikmé približovanie sa k prekážke alebo úzke prekážky (tyc).
Naproti tomu sa objavujú na trhu už aj 6 snímacové zariadenia, pricom 2 z nich sa montujú dopredu pre siganlizáciu priblíženia sa k prekážke vpredu.

 

GSM Autoalarmy
GSM alarmy sú v podstate kombináciou klasického alarmu a GSM telefónu. Každý takýto alarm však musí obsahovat vlastnú SIM kartu. Dosah alarmu je vdaka GSM modulu teoreticky neobmedzený - záleží len od pokrytia daného územia signálom.
Prvopociatky GSM signalizácie stavu auta spocívali v pripojení mobilného telefónu cez špeciálny prevodník na existujúci alarm. Neskôr sa na trh dostali, ako volitelné príslušenstvo k autoalarmom, GSM moduly, do ktorých stacilo len zasunút SIM kartu a nastavit patricné parametre. V súcasnosti sú k dispozícii kompletné GSM alarmy.
Výhody GSM alarmu:
GSM alarm súži na obojsmernú komunikáciu užívatela s automobilom. Je to v podstate dvojcestný autoalarm u ktorého dosah pagera resp. alarmu nehrá rolu. Auto dokáže bud telefonickým hovorom alebo formou SMS informovat majitela o stave vozidla. Rovnako oboma týmito spôsobmi dokáže majitel ovládat auto bez použitia dialkového ovládaca. Aj v prípade, že ste niekolko sto kilometrov vzdialený od svojho auta, ste o jeho stave informovaný.
Aktivovaním lokalizacných služieb u operátora si môžete svoje auto lokalizovat s presnostou ktorá sa síce nevyrovná lokalizácii pomocou GPS, ale rozhodne je prínosom.
Nevýhody GSM alarmu:
Do alarmov sa casto dávajú SIM karty s predplateným kreditom. Musíte si však dávat pozor, aby bol na karte vždy dostatocný kredit. Lahko sa môže stat, že si kredit miniete (napr. pocas nastavovania alarmu) a pri skutocnom poplachu alarmu operátor neumožní vykonat hovor alebo poslat SMS.
Ako už bolo spomenuté vyššie, kredit sa môte minút, kedže každá SMS je spoplatnovaná. Aj keby sme za urcitú dobu neprijali žiadnu správu z mobilu, casom nám kredit na karte prepadne v prospech operátora - dan za prístup k sieti. Nech sa na to pozrieme akokolvek, prevádzka GSM alarmu teda nie je, na rozdiel od ostatných alarmov, bezplatná.
GSM modul pre svoju prácu potrebuje signál operátora. Na trhu sú nelegálne dostupné rušicky signálu (jednu sme aj otestovali) a fungujú skutocne spolahlivo. V takom prípade má alarm odrezanú cestu do siete a nemôže komunikovat. Je ovela jednoduchšie rušit GSM signál ako frekvencné pásmo štandardných autoalarmov s pagerom. Pri výbere alarmu sa preto zamerajte aj na pásma v ktorých alarm komunikuje. Najvhodnejšie je ak používa obe u nás fungujúce frekvencie 900/1800 MHz.
Ako správne používat GSM alarm
? GSM alarmy pre svoju cinnost potrebujú signál daného operátora a to môže byt v podzemných garážach niekedy problematické. Kedže alarm neobsahuje displej, ktorý by nás informoval, môžete si na alarm zavolat a tým preverit jeho dostupnost v sieti. Tento telefonát Vás nebude nic stát, kedže alarm automaticky zdvihne hovor až po 2 "zazvoneniach".
? Nechat sa informovat o vyvolanom poplachu cez SMS môže byt dost riskantné. Dostaneme síce podrobnú informáciu o narušenej zóne ci iných cinnostiach v aute, je však reálne, že správa nám bude dorucená neskoro a teda absolútne zbytocne. Hlavne v špecifické dni ako Vianoce ci Silvester nám SMS správa môže byt dorucená aj o niekolko hodín neskôr. Alarm si teda nastavte tak, aby vás o poplachu informoval telefonickým hovorom. Informáciu dostanete urcite ovela rýchlejšie.
? Ako zvonenie pre prichádzajúci hovor je vhodné si nastavit dost výraznú melódiu, ktorú urcite neprehliadnete a urcite si spomeniete, že takto volá váš alarm. Môže sa Vám však stat, že po dlhšom case, ked Vám alarm zavolá si toto volanie ani nevšimnete, kedže si budete mysliet, že vy takéto zvonenie nemáte a jednoducho ho prehliadnete.
? Nevypínajte si mobil na noc. Niektoré telefóny majú túto možnost automatizovanú s prednastavením casu zapnutia a vypnutia. Urcite si ju nenastavujte a telefón majte aj v noci v dosahu pocutia. Bolo by asi nepríjemné ráno si nájst zmeškaný hovor od vášho autoalarmu.
? Slovensko je velmi malá krajina a z ktoréhokolvek miesta je do zahranicia maximálne 100 km. Preto Vám odporúcame aktivovat na danú SIM kartu službu Roaming. Aj ked bez použitia prídavného GPS modulu je možnost lokalizácie auta v zahranicí minimálnba, kedže operátori túto službu pre zahranicie neposkytujú.
Možnosti GSM alarmov sú limitované len dostupnou technológiou a službami operátora. Vdaka tomu je už v súcasnosti možné plnohodnotne ovládat auto aj bez dialkového ovládaca. V kombinácii s GPS modulom je možné auto lokalizovat s presnostou niekolkých metrov. Príchod 3G sietí sa urcite prejaví aj v zabezpecovacej technike. Prvé prototypy umožnujú vzdialené obrazové sledovanie diania vo vozidle a tým zvýšit prehlad o jeho stave.


Motocyklové alarmy

Motocykle dnes majú hodnotu porovnatelnú s autami a taktiež sa stávajú objektom záujmu zlodejov. Tí to majú ešte o to lahšie, že nepotrebujú prekonávat prekácky ako sú dvere na aute. To tiež zároven uberá jednu možnost motoalarmu, ako motocykel strážit.
Dobrý motoalarm musí byt okrem blokovania štartovania vybavený citlivým polohovým cidlom, ktoré zaregistruje zmenený náklon motorky ked je daná dole zo stojanu. Zmena uhla nie je velká, preto musí byt polohový snímac dostatocne citlivý. Lacnejšie verzie motoalarmov nahrádzajú polohový snímac otrasovým snímacom. Ten však nie je až tak spolahlivý. Najistejšia je ich kombinácia.
Kedže motoalarm a jeho inštalácia sa na motorke ukrýva predsa len o nieco tažšie ako v aute, odporúcame mat alarm (alebo aspon jeho sirénu) s vlastným záložným zdrojom.
Po vzore autoalarmov sa dostali aj k motorkárom dvojcestné alarmy, ktoré prenášajú prípadný poplach priamo v vodicovi.
V našej ponuke nájdete jednocestný motoalarm MT7 ako aj kvalitný dvojcestný motoalarm Sentinel 1100 Moto